Jaws tasarımcısı: Filmi özel yapan robot köpekbalığının planlandığı gibi çalışmamasıydı

ÇEVİRİ Film gösterime girdiği yıl sinema salonlarının önünde uzun kuyruklar oluşmasına neden olmuştu (Universal) Type:newsKÜLTÜRTags:JawsSinemaçeviriYönetmen Steven Spielberg 1974’te, Peter Benchley’nin Jaws adlı romanından uyarlanacak, imkansız gibi görünen bir film çekmek için kolları sıvadı. Projeyle ilgili Spielberg’ün en önemli kararlarından biri filmi Universal’ın korunaklı setlerinden birinde değil, gerçekten okyanusta çekmekti. Bu kararla birlikte filmin çekimi, normal takvime göre üç kat daha uzun sürede ve planlanan bütçenin çok daha üstünde sonuçlandı. Ancak tüm bu zorlu mücadelelerin ardından gösterime girdiğinde sinema salonlarının önünde uzun kuyruklar oluşmasına neden olan yapım 1975 yazının gişe canavarı haline geldi. Projenin hayata getirilmesinde önemli katkısı bulunan bir isim de yapım tasarımcısı Joe Alves’ti. Alves, yalnızca filmde kullanılan meşhur robot köpekbalıklarını yaratmakla kalmamış aynı zamanda çekimlerden önce hikayenin hazırlık aşamasında da Spielberg’le de birlikte çalışmıştı. Jaw 2 projesinde de yer alan Alves, Jaws 3-D’yi ise bizzat yönetmişti. fazla oku Bu bölüm, konuyla ilgili referans noktalarını içerir. (Related Nodes field) Filmin 45. yılına özel olarak piyasaya sürülen ve üç saatlik ek görüntüler, setten daha önce görülmemiş fotoğraflar ve arşivde kalmış pek çok detayı içeren 4K Ultra HD Blu-ray versiyonunu kutlamak adına ComicBook.com’a konuşan Alves, projenin yapım aşamasında yaşananları anlattı. Uygun bir çekim mekanı bulmak için çok büyük bir bölgeyi taradığını belirten Alves, filmin Massachusetts eyaletindeki Martha's Vineyard adasında çekilmesine karar verdiklerini belirtti. Projeye Steven Spielberg’ten çok önce dahil olduğunu belirten Alves, yaklaşık 7,6 metrelik bir köpekbalığı kullanmaya ve çekimi arka fonu olan bir gölette değil okyanusta yapmayı tercih ettiklerini söyledi. Alves, prodüksiyon için belirlenen sürenin başlı başlına bir mücadele olduğunu belirterek, köpekbalığını inşa etmek, test etmek ve çekimler başlamadan önce her şeyin çalıştığından emin olmak için bir buçuk yıl gibi bir süre öngördüklerini ancak stüdyonun talebiyle bu sürenin 4-5 aya indiğini anlattı. Alves, "Tabii ki okyanusta çalışmak da inanılmaz. Okyanusta neler olacağını asla bilemezsiniz” dedi. Stüdyonun, çekimlerin nisanda başlamasını talep ettiğini ancak Spielberg’ün araya girmesiyle mayısa ertelendiğini söyleyen Alves, “Mayıs ayında okyanusta yüzdüğünüzü hayal edebiliyor musunuz?” diye konuştu. Mayısta köpekbalığı olmaksızın çekilebilecek tüm sahneleri çektiklerini belirten Alves, bu sırada filmde kullanılacak üç köpekbalığının yapım ve test sürecinde tutulduğunu söyledi. Alves, köpekbalıklı ilk çekim için Steven Spielberg’e, “Eğer çalışırsa çek. Çalışmazsa da bu bir test olur” dediğini anlattı. Alves, köpekbalığının tam olarak planlandığı gibi çalışmadığını ancak beyazperdeye yansıma şeklinin filmi bu kadar özel yapan unsurlardan biri olduğunu vurguladı. Robot köpekbalığının çalışmadığı ve bu yüzden sahnelerde açıkça kullanılmadığı yönündeki yorumlara karşı çıkan Alves, sahneleri daha gizemli yapmanın bizzat Spielberg’ün tercihi olduğuna dikkat çekti.   Independent Türkçe, ComicBook.com subtitle:Joe Alves 1975 yapımı gişe canavarının perde arkasını anlattıpublication date:Perşembe, Haziran 4, 2020 - 12:00


Kültür Sanat Haberleri

Üç kültürel unsur daha UNESCO mirasına aday gösterildi

Ferhan Şensoy'un 'Hayrola Karyola' oyunu yeniden sahnelerde

The Beatles üyelerinin oğullarından yeni şarkı

Igudesman’la bir Beethoven gecesi

3 aday daha belirlendi

27.⁠ ⁠Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali'nin afişi belli oldu

43. İstanbul Film Festivali 28 Nisan’a kadar sürecek

AKM Çocuk Sanat Festivali 20 Nisan’da

Video Haberler

Hırsız Rasim

Hırsız Rasim.